Rustdag en net niet zwemmen - Reisverslag uit Šahy, Slowaakse Republiek van denm - WaarBenJij.nu Rustdag en net niet zwemmen - Reisverslag uit Šahy, Slowaakse Republiek van denm - WaarBenJij.nu

Rustdag en net niet zwemmen

Door: D&M

17 Augustus 2008 | Slowaakse Republiek, Šahy

Vandaag hebben we een rustige dag gehad. Om 11:00 vond ma Cziria dat we maar eens uit bed moesten komen. We werden goed voorzien van ons natje en droogje en hebben vervolgens Bert zijn geboortedorp weer laten zien. Uiteindelijk hebben we hem flink laten rennen op 't veld van FC Peröcsény.

Hierna hadden we gepland om naar de Ipoly (een riviertje wat uiteindelijk in de Donau terecht komt) te gaan om te gaan zwemmen.

Aangezien we nog een beetje moe waren van de reis was dit niet het beste idee. Na een stuk gereden te hebben, kwamen we erachter dat we helemaal niet wisten hoe we er moesten komen. Dirk vond dit nutteloos, maar Mo vond het alternatief, een stukje rijden, prima. Reden voor wat gemopper heen weer.

Uiteindelijk zijn we in Slowakije terecht gekomen in het plaatsje Sahy. Elk jaar laat Dirk zijn haar bij de lokale kapper in dit plaatsje knippen. Prima, want dan konden we meteen kijken of de kapper op maandag open was. Dit jaar wilde Dirk eens zijn kop echt gekortwiekt hebben en het helemaal te laten millimeteren, het liefst zo snel mogelijk, morgen dus...