D-Day en baden in Štúrovo - Reisverslag uit Štúrovo, Slowaakse Republiek van denm - WaarBenJij.nu D-Day en baden in Štúrovo - Reisverslag uit Štúrovo, Slowaakse Republiek van denm - WaarBenJij.nu

D-Day en baden in Štúrovo

Door: D&M

18 Augustus 2008 | Slowaakse Republiek, Štúrovo

Vandaag zijn we redelijk op tijd opgestaan, want het is vandaag D-Day: Dirk gaat Oostblok style. Rond 10:00 uur stonden we op de stoep bij de kapper, waar het erg druk was. Dit deed ons besluiten om dan maar eerst een bakkie te gaan doen bij de conditorei op
de hoek. Na de koffie zijn we terug gegaan naar de kapper, waar het er al minder druk uit zag binnen.

We hebben alsnog ruim een uur moeten wachten voordat Dirk onder handen genomen werd. De kapster stond echter niet echt te springen om met de tondeuze aan de slag te gaan. Eerst werd het haar teruggebracht naar een lengte van 10 mm. Via 6 mm is het haar uiteindelijk nog maar 3 mm lang. Dirk was er tevreden mee.

Eenmaal weer thuisgekomen hebben we eerst een lunch gebruikt waarna we aan de slag zijn gegaan. De palen van de afscheiding in de tuin moesten namelijk geschuurd en geverfd worden. Samen met moeke Cziria hebben we hier ongeveer de rest van de middag over gedaan.

Na verrichtte arbeid is het goed ontspannen. Dit hebben we dan ongeveer 2 uur gedaan in een thermaal bad in Sturovo (Slowakije), ongeveer 30 km van huize Cziria vandaan.